nieuwe rijder, oude droom

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
menerik
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 nov 2019, 09:00

nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door menerik »

Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen, ik ben Erik Werkman uit sint nicolaasga, en ben al sinds ie uitkwam een beetje verliefd op de 406. De gewone vond ik op mn 17e al mooi, en de coupe was helemaal het einde. Ik heb geen woon-werk verkeer omdat ik mn sprinter van het werk op de oprit heb, dus heb alleen een auto nodig voor leuke dingen.

Ik ben geen techneut, ik besteed het meeste uit. Heb vrienden die een stuk handiger zijn, en gek op italianen. Daarnaast heb ik al 10 jaar een peugeot, omdat Jan een maat van mijn pa onze auto's particulier onderhoudt. Een Peugeot man in hart en nieren. Onderdelen komen uit Nagele, daar werkt zijn zoon. Ideaal dus!
Ik begon met een fiat 238 (1.4) camper, dat was mijn eerste aankoop, samen met een vriend. Vanaf toen is hij veel gaan sleutelen, en ik veel rijden. Hij had een band, en ik een rijbewijs. Later heb ik mn tweede auto van hem gekregen, een slopel kadett 1.6. Zag er niet uit, was helemaal gaar, maar wel een maand heel veel in Heb ik naar de sloop gebracht. Daarna kreeg ik een renault 19, in rally uitvoering met een 2.2 blok geloof ik. Die auto heeft me nogal wat gekost aan boetes en dergelijke, dus die heb ik weggegeven.
Toen een 309 (1.4?), want in eerste instantie zou een andere vriend die gaan onderhouden. Die komt uit een monteursgezin, ook allemaal peugeotmannen. Uiteindelijk ging hij in het buitenland werken, zo kwam ik bij Jan terecht.
Toen mn oma overleed heb ik haar witte 205 (1.1) geerfd, wat een genot was dat! Mn 309 weggegeven, en jaren van de 205 genoten. Die ook weer weggegeven want ik wilde een 306, en voor alles wat er aan de 205 moest gebeuren stond er een mooie 306 in groningen. Ik wist intussen al het een en ander, dus heb er omdat ik drab in het expansievat zag 400 af gekregen. Die geef ik nu aan mijn neefje, want die zit omhoog.

Ik wil nu een 406 coupe. Heb inmiddels een goeie maar stressvolle baan, en ik wil mezelf belonen. Heb er al een tijdje voor gespaard, en vanavond ga ik met mijn maat die er wat meer verstand van heeft naar deze kijken:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peu ... ousPage=lr

Jan vindt het mooi, en wil hem wel onderhouden. Ik heb hem gebeld, en hij was direct enthousiast (Oh, die heb ik ook gehad, en die waar mijn dochter nu in rijdt onderhoud ik ook!). Jan rijdt nu een 407 coupe.

Dus, vanavond even kijken. Lijkt en klinkt allemaal goed.
Ik laat het wel weten hier, fijn weekend allemaal!

Groeten Erik
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ha Erik,

Mooi verhaal en een goede keuze om voor de 406 Coupe te gaan, daar ga je geen spijt van krijgen. Ik rij al 17 jaar in een 406 coupe (inmiddels de tweede) en heb er nog steeds geen genoeg van, sterker nog, als ik hem in de prak zou rijden dan komt er gewoon weer een andere 406 coupe :D

De auto op de marktplaatsadvertentie ziet er goed uit, gewoon een mooie, originele auto. Als de km stand klopt en hij heeft geen zware schades gehad dan kan je daar nog wel even mee vooruit, zeker als het geen daily driver wordt.

Veel succes vanavond en ik hoop voor je dat het wat is.
menerik
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 nov 2019, 09:00

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door menerik »

Ik heb hem gekocht!

Er waren wat kleine welbekende mankementjes: radio piept, geen reserve sleutel, geen stoelverwarming aan bestuurderskant, bumperstrip bestuurderskant wat losjes, dit resoneert bij gas terug.
Motorisch weinig op aan te merken, en het zag er verder netjes uit. 1 kort piepje bij de proefrit, accu lampje lichtte 1 seconde op maar daarna niet meer gezien. Heb daardoor nog 150 euro van de vraagprijs afgekregen, dus uiteindelijk 2700 voor mn droomcoupe neergelegd.

Ik heb nu 100 kilometer gereden, en ik ben helemaal blij. Ik hou hem op 110 km/h, dan maakt ie 3100 rpm. Vind hem op 130 wel hoog in de toeren (3800 rpm), dus ik zal eens kijken of jan de vijfde versnelling kan aanpassen. Ik las op het facebookforum dat iemand andere tandwielen had geplaatst zodat ie in zn vijf wat minder vermogen heeft, maar fijner cruist.

Vakantie naar Kroatië maar meteen geregeld, dat zal een fijn ritje worden.

Kom je een lichtblauwe coupe tegen met 49FVDG (Folkertvandergraaf), kijk die kerel erin eens blij en trots zijn!
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door EdwinG »

gefeliciteerd met je aankoop! Mooie kleur en de rest weet je al.....heerlijk rijden.
De 2.0 is inderdaad wat hoog in de toeren, de 2.2 is in die zin net iets lekkerder (en de V6 al helemaal) en die is van de drie benzineversies wat optimaler in verbruik versus prestaties. De 2.2 bestond echter pas na de restyle en jouwe zit daar net voor (en deze heeft de mooiere originele voorkant!).
Maar als je lekker rustig snelweg cruist dan is die 2.0 prima. Heb met een vergelijkbaar exemplaar meer dan 200.000 km gereden (op LPG) zonder noemenswaardige problemen.
Nogmaals veel plezier!
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Rickygibson
Berichten: 4
Lid geworden op: za 11 jan 2020, 23:39

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door Rickygibson »

Het was me een waar genoegen boint ben vant weekend nog twee keer omgereden om haar nog ff bij daglicht te aanschouwen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Peufreak
Support
Berichten: 516
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 13:17

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door Peufreak »

Gefeliciteerd met je aanwinst, hier ga je heel veel plezier aan beleven. Werkelijk tijdloos model. Ik heb zelf een 2001 3.0 V6 en wilde er vroeger al eentje hebben. Wegens omstandigheden moest ik hem helaas na zeven jaar bezit verkopen. Was echt een klotedag om het maar even netjes te zeggen. Vreselijk veel spijt van gehad. De auto is naar een verzamelaar/liefhebber gegaan. Na een klein jaar telefoon, of ik hem weer terug wilde hebben. Hij had er nog geen 1000 kilometer mee gereden in een jaar en stond te verstoffen. Lang verhaal kort, ik heb hem vorig jaar oktober weer opgehaald en hij staat hier nu weer lekker in onze eigen garage! Blij als een klein kind! Iedere keer als ik uitstap kijk ik even achterom en weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik kom zelf ook uit Friesland, wellicht dat we elkaar eens tegenkomen. Veilige kilometers gewenst. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

205 GTI 1.9
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door Wesje »

Peufreak schreef: za 08 feb 2020, 10:58 Gefeliciteerd met je aanwinst, hier ga je heel veel plezier aan beleven. Werkelijk tijdloos model. Ik heb zelf een 2001 3.0 V6 en wilde er vroeger al eentje hebben. Wegens omstandigheden moest ik hem helaas na zeven jaar bezit verkopen. Was echt een klotedag om het maar even netjes te zeggen. Vreselijk veel spijt van gehad. De auto is naar een verzamelaar/liefhebber gegaan. Na een klein jaar telefoon, of ik hem weer terug wilde hebben. Hij had er nog geen 1000 kilometer mee gereden in een jaar en stond te verstoffen. Lang verhaal kort, ik heb hem vorig jaar oktober weer opgehaald en hij staat hier nu weer lekker in onze eigen garage! Blij als een klein kind! Iedere keer als ik uitstap kijk ik even achterom en weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik kom zelf ook uit Friesland, wellicht dat we elkaar eens tegenkomen. Veilige kilometers gewenst. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Dan moet jij Marcel zijn, en heb je hem weer van Mario teruggekocht? 27-GL-..?
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
Peufreak
Support
Berichten: 516
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 13:17

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door Peufreak »

Klopt helemaal! Ken jij hem ook? Ik ken hem via de 205-wereld en ben zelf ook nog in het bezit van een puntgave 1.6 automaat met slechts 40.000 km op de teller.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

205 GTI 1.9
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: nieuwe rijder, oude droom

Ongelezen bericht door Wesje »

Kennen is een groot woord. Ik heb hem een paar keer in levende lijve gezien en gesproken en hij heeft voor deze auto de afdekkapjes van de buitenspiegels aan de binnenzijde van mij gekocht. Daarnaast vriendjes op FB dus krijg genoeg van hem mee.
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten