TrafficBandit's nieuwe ouwe nieuwe Coupe

Laat je eigen Coupé zien.
TrafficBandit
Beheerder

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe nieuwe Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Daarna waren de tankbeugels aan de beurt. De benzinetank ligt op een paar stalen beugels die totaal vergaan waren door corrosie. Het zat allemaal nog wel op zijn plek maar de auto moet binnenkort voor de APK en een niet deugdelijk bevestigde benzinetank is wel een afkeurpuntje. Om daar verder geen discussie over te krijgen heb ik besloten de beugels te vervangen. De beugels van mijn oude auto waren ook wel enigszins aangetast maar nog een stuk beter dan de beugels op deze auto. Ik heb de beugels van de oude auto laten zandstralen en opnieuw laten coaten, het resultaat zag er goed uit en kan weer een aantal jaar mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste waren de banden aan de beurt. Er zaten een paar banden op die nog niet helemaal op waren maar dusdanig veel rolgeluid maakten dat het me irriteerde. Ook zat er een lichte onbalans in wat het prettig rijden beïnvloedde. Er zijn nu Michellin Primacy 4+ banden onder gegaan en die rijden toch wel 10 keer beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al begint de auto eindelijk een beetje zo te worden als ik hem hebben wil. Er zijn nog wat kleine klusjes maar het einde is in zicht. Binnenkort moet er nog een reguliere grote onderhoudsbeurt (240.000 KM) worden uitgevoerd, maar daarna is het voorlopig even klaar hoop ik.
RAH
Support

Ongelezen bericht door RAH »

Weer lekker bezig geweest zo te lezen. Wat die uitlaat betreft, de kat is het duurste deel van de uitlaat. Ik zou degene met het kapotte flexibele deel niet weggooien. Er kan gewoon een nieuw flexibel deel tussen gelast worden.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
TrafficBandit
Beheerder

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Vandaag is de auto, voor de eerste keer sinds ik hem in bezit heb, voor een APK keuring geweest. Ondanks dat een beunhaas als ik hem toch van binnen en van buiten flink uit elkaar en weer in elkaar heb gezet, is hij toch zonder enige op- of aanmerkingen goedgekeurd. Dat is dan toch wel weer een mooi resultaat. De enige grote klus die nog rest is een 240.000 km grote onderhoudsbeurt, dat staat binnenkort op de planning
GlennHughes

Ongelezen bericht door GlennHughes »

Nou complimenten hoor. Is een flink klusje geweest :logo: .

Gr Roberto
Plaats reactie