versnellingsbak
-
- Support
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 17:21
versnellingsbak
gevraagd: versnellingsbak 2.0 Hdi uit '98 of '99 voor de 406 ( d 8 )
moet in goede staat zijn en heel weinig kosten!
moet in goede staat zijn en heel weinig kosten!
super ongelood, t word steeds duurder......
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:59
- Locatie: Zweins/Leeuwarden
Re: versnellingsbak
Was kapoet wat doet hij wel en wat niet.
zelf reviseer de bakken en ik en pas het één en ander aan als dit nodig zou zijn.
Mvg.
zelf reviseer de bakken en ik en pas het één en ander aan als dit nodig zou zijn.
Mvg.
Sietse
Peugeot Repair Service
APK, LPG en Reparaties
Tel. 06 25094904
Peugeot Repair Service
APK, LPG en Reparaties
Tel. 06 25094904
-
- Support
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 17:21
Re: versnellingsbak
niet kapoet, maar gaat misschien onder mijn v6 gemonteerd worden als mijn reserve bak, tevens kan ik dan proberen wat de rijkarakterestieken worden omdat de motor wat minder toeren draait. 2500 bij 120 ipv 3100
mijn huidige bak is nog goed maar er zaten wat grote metaalsplinters op de magneet bij het olie verversen...
mijn huidige bak is nog goed maar er zaten wat grote metaalsplinters op de magneet bij het olie verversen...
super ongelood, t word steeds duurder......
Re: versnellingsbak
Past die 2.0 HDi bak dan op een V6? Volgens mij kunnen de bakken van de V6 en de 2.2 HDi wel uitgewisseld worden (zijn volgens mij zelfs dezelfde bakken met andere overbrengingen). Volgens mij passen op de V6 en 2.2 HDi ook de nieuwe bakken die in de 407 worden gebruikt bij de 2.7 HDi, en dat is een zesbak.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
-
- Support
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 17:21
Re: versnellingsbak
het is voor de d8 v6 met de oude versnellingsbak, op de nieuwe d9 (2.2hdi) bakken zitten ekstra sensoren aangesloten en het versnellingspookmechanisme klopt ook niet, alsmede het koppelingmechanisme.
dus de oude hdi bak kan 1 op 1 overgezet worden (volgens onze specialist), zitten alleen andere tandwielen in, geeft minder toeren bij 120 (wat nu de 5 is wordt dan de 4) en de top gaat naar 250/260 kpu, hoe het zit mij de nieuwe d9 v6 icm 2.2 hdi bak is ook iets leuks om uit te zoeken of dat ook kan... volgens jou vorige post moet het dus kunnen...
dus de oude hdi bak kan 1 op 1 overgezet worden (volgens onze specialist), zitten alleen andere tandwielen in, geeft minder toeren bij 120 (wat nu de 5 is wordt dan de 4) en de top gaat naar 250/260 kpu, hoe het zit mij de nieuwe d9 v6 icm 2.2 hdi bak is ook iets leuks om uit te zoeken of dat ook kan... volgens jou vorige post moet het dus kunnen...
super ongelood, t word steeds duurder......
Re: versnellingsbak
heb ik ook nog over liggen nadenken om dat te doen. maar heb er eigenlijk nooit achter gezocht enzo of het zou passen..
Maar in principe zou het toch beter zijn als je versnellingen korter zijn???
MVG
Maar in principe zou het toch beter zijn als je versnellingen korter zijn???
MVG
Ice White Peugeot quatre cent six coupe 3.0 V6 Pack "project"
Re: versnellingsbak
Die top van 250/260 is nog maar de vraag. Bij 120 zakken van 3100 naar 2500 RPM is nog al wat. Het is maar de vraag of hij in 5 de luchtweerstand kan overwinnen om naar 250/260 te lopen. Volgens mij gaat dat niet lukken.super_ongelood schreef:het is voor de d8 v6 met de oude versnellingsbak, op de nieuwe d9 (2.2hdi) bakken zitten ekstra sensoren aangesloten en het versnellingspookmechanisme klopt ook niet, alsmede het koppelingmechanisme.
dus de oude hdi bak kan 1 op 1 overgezet worden (volgens onze specialist), zitten alleen andere tandwielen in, geeft minder toeren bij 120 (wat nu de 5 is wordt dan de 4) en de top gaat naar 250/260 kpu, hoe het zit mij de nieuwe d9 v6 icm 2.2 hdi bak is ook iets leuks om uit te zoeken of dat ook kan... volgens jou vorige post moet het dus kunnen...
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Re: versnellingsbak
opzoek naar een hogere topsnelheid zul je het inderdaad moeten zoeken in meer vermogen en hogere toerentallen, of meer vermogen en langere vertanding, maar ja, dan is het eerst natuurlijk veel mooier
-
- Support
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 17:21
Re: versnellingsbak
Nicowico schreef:[
Die top van 250/260 is nog maar de vraag. Bij 120 zakken van 3100 naar 2500 RPM is nog al wat. Het is maar de vraag of hij in 5 de luchtweerstand kan overwinnen om naar 250/260 te lopen. Volgens mij gaat dat niet lukken.
Heb je al eens ooit met een v6 gereden? tis geen diesel die heeft onderin alleen maar koppel en bovenin minder, de v6 juist heeft veel bovenin veel power.
met mijn huidige bak trekt hij bovenin (in duitsland vaak genoeg ervaren) zoveel dat er meer als genoeg koppel in zit, de topsnelheid wordt gemakkelijk op toeren bereikt.
super ongelood, t word steeds duurder......
Re: versnellingsbak
Als jij denkt met langere vertanding zomaar veel hogere topsnelheden te bereiken, vraag ik me af waarop je dit baseert, heb je dit uberhaupt berekent?
Om met een V6, zowel met een ES9J4 als ES9J4S aan de 250 (op teller) te geraken moet het allemaal gunstig gesteld zijn, vaak kom je er zelfs niet eens aan zonder een lichte helling naar beneden of met wind mee.
Dus voor zover ik het in kan schatten zul je eerst opzoek moeten naar meer vermogen.
En dan kun je de boel wel langer gaan vertanden, maar bij 250 op teller zit je op 6000tpm en heb je dus nog zat over, je komt er alleen niet aan omdat je vermogen te kort komt...
Om met een V6, zowel met een ES9J4 als ES9J4S aan de 250 (op teller) te geraken moet het allemaal gunstig gesteld zijn, vaak kom je er zelfs niet eens aan zonder een lichte helling naar beneden of met wind mee.
Dus voor zover ik het in kan schatten zul je eerst opzoek moeten naar meer vermogen.
En dan kun je de boel wel langer gaan vertanden, maar bij 250 op teller zit je op 6000tpm en heb je dus nog zat over, je komt er alleen niet aan omdat je vermogen te kort komt...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten