Introducing, 406-Boss en?

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Hallo mensen. Na eerst toestemming te hebben gevraagt aan de admin, heb ik besloten om mij op dit forum te komen melden.
Mijn echte naam is rene Schilder, afkomstig uit het Noord-Hollandse Heerhugowaard, dat ligt tegen Alkmaar aan. Ik ben getrouwd met Puck en ben een 46 jarige beveiliger op Schiphol. Mijn passie zijn mijn 2 honden, King, de kruising Appenzeller Sennenhond, en Hayleigh, mijn Rottweil(st)er.

Ik ben tevens bij een grote groep mensen bekend onder de naam ArCee, wat mijn deejay naam is. Muziek is namelijk mijn 2e passie al zolang ik mij kan herinneren.
Begonnen op 13 jarige leeftijd in het disco tijdperk, vandaar in de house gerolt, en nu al jaren fanatiek TRANCE fanaat, met name het wat meer energieke en techy trance gebeuren. Ik mix ook mijn eigen radio show "Global Emotions, en dat alles op mijn eigen webstation, TotaalFM.
Daar hoor je zo ongeveer 125 internationale deejays per maand draaien in de stijlen house, techno en trance.

406-Boss is de naam die ik sinds kort voer, komende uit 405-Boss. Ik heb namelijk hiervoor 2 405 Breaks gehad, 1 met ee 1.9 benzine motor, en de afgelopen 6 jaar een 405 Break Diesel. Deze is even ruim 2 maanden geleden verkocht met 420.000 km op de teller en nog steeds perfect rijdend. Ik had erg veel aan deze auto gedaan om hem naar mijn smaak te maken.
Op dit moment ben ik ik de blije en trotse bezitter van een 406 Break, 2.0i-16V in de kleur grijs metallic. Ik wist al jaren geleden, als de 405 eruit gaat, dan word dat zijn opvolger. Ik vind de 406, in zijn gehele modellenlijn namelijk 1 van de mooiste auto's ooit gemaakt door Peugeot.
Natuurlijk met de coupe bovenaan het lijstje, als schitterende sport coupe.
Daarna de sedan, als zeer aansprekende limousine.
Als 3e, de Break, als multifunctionele ruime auto en 1 van de mooiste stations ooit gemaakt. Dat, en de reden dat ik regelmatig 90 kg hond achterin heb maakt dat ik dus al jaren Breaks rijd van Peugeot. Qua betrouwbaarheid heb ik alleen nog maar positieve ervaringen opgedaan met ons Franse merk. Daarbij opgeteld, een geweldig comford, lekker de ruimte en niet te duur/zwaar voor de wegenbelasting.
Door de aankoop van mijn 406 was het helaas niet (meer) mogelijk om op het 405 forum te blijven. Ondanks dat ik jaren clublid ben geweest en jaren op het forum heb gezeten, door het ontbreken van een 405 was ik niet meer welkom.
Mijn 406 berichten riepen namelijk consequent negatieve reacties op van een aantal zogenaamde clubleden, onder andere van de zogenaamde sponsor van de club, gevolgt door wat meelopers.
Uiteindelijk is dit geescaleerd met als gevolg, een dikke ban.
Commentaar leveren, kritische zijn en berichten ter discussie stellen van de sponsor is namelijk verboden op het 405 forum, leve de vrije menings uiting :lol:

Afijn, hier hoor ik dus meer thuis, en zeker mijn auto, want laten we eerlijk zijn, ee 405 kan absoluut niet tippen aan een 406. je merkt meteen dat je van de ene auto in de andere een heel ander tijdperk instapt.
Met mijn 406 Break is een droomwens qua auto in vervulling gegaan, en sinds dit mijn 3e Peugeot is, begin is een redelijke Peugeot fan te worden :D


Afbeelding



Gedaan:405 velgen over gezet.
Stereo ingebouwd.
Beurd gegeven.
Lakbeschadigingen (steenslag) aangetipt.
Undercoating aangepakt.
Hondenrek overgezet.
Chroombiezen in grill en luchthapper gezet.
Nieuw logo op kofferdeksel (307 kofferlogo).
Zonnegordijn voor achterraam.
Uitlaat sierstuk (RVS) gemonteerd.
ToDo:
Nieuwe velgen (black/chroom 16 inch).
Versterker inbouwen en aansluiten.
Achter ramen laten coaten.
Xenon vanuit de 405 nog overbouwen en nieuwe bollen bestellen.
Uitlaat vervangen.
Airco laten nakijken, word niet koud genoeg.

Nog vragen na deze vorstelling, ik hoor het wel.

Rene aka ArCee aka 406-Boss.
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door RAH »

Die ziet er netjes uit. Beetje vreemd dat je opeens bij een forum niet meer welkom zou zijn als je een andere auto koopt. Juist door je ervaring met de 405 zou je een aanwinst voor het forum zijn. Alleen moet je voor informatie over je 406 natuurlijk wel ergens anders zijn.

Hoe dan ook, hier ben je in ieder geval wel welkom.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door Jori »

Hallo Rene,

Welkom op het forum. Ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben.

Groet,

Jori
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door Nicowico »

Ja hoor, welkom, ondanks dat je geen coupé hebt. :lol:
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door SanderM »

GEEN COUPé??? WAT DOE JE HIER??

Geintje :lol:
Van harte welkom. Het is inderdaad een prachtige auto :!:
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erwin_406
Support
Berichten: 222
Lid geworden op: di 31 aug 2010, 13:13
Locatie: luntere

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door Erwin_406 »

welkom welkom :D nette auto :D
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Laat het even helder zijn de de 406 coupe (samen met de 504 coupe) natuurlijk de mooiste modellen zijn ooit door Peugeot gemaakt, dat lijkt mij duidelijk. Daar komt geen sedan of Break bij in de buurt. ;)
Had ik geen dikke 90 kg hond(en) mee te nemen in de auto (ik duikregelmatig met ze het bos in of het strand op), dan had hier ZEKER een COUPE gestaan en geen break.
Maar geloof me, 2 van die honden op de achterbank in je nek te hijgen, daar word je niet echt happy van :lol:

Wat dat forum betreft, ik ga hier niet met modder lopen gooien, achteraf, daar word ik niets beter van.
Het is natuurlijk wel zo dat dit allemaal een beetje een vorgeschiedenis had wat al even liep.
Aangezien ik niet naar personen kijk, of er op oordeel, voor mij is iedereen gelijk, kreeg ik al problemen omdat ik af en toe tegengas gaf, of kritische was bij verhalen/berichten van de clubsponsor.

Dat mag niet, die sponsor was heilig.

Helaas geef ik daar niet zo om, lees ik berichten die niet kloppen, misleidend of zelfs onwaar zijn, dan zeg ik dat, wie de berichten gever ook is.
Dat de sponsor het forum gebruikt als reclame forum om zijn eigen delen en spullen aan te man te brengen, alla, dat is aan het bestuur om dat toe te staan of niet.
Maar B keuze artikelen voor A keuze artikelen proberen aan te prijzen gaat me tever, of een topic van een xenon verkoper (gebruikt) zodanig verpesten dat de set onverkoopbaar word omdat hij zijn xenon voor minder gaat aanbieden, dat is gewoon oneerlijk.
Dat ik daardoor minder mocht, strenger werd aangepakt en bijna alleen kwam te staan omdat de sponsor met een cluppie binnen de club (de lafbek) het nodig vond om mij aan te pakken, ach, ik heb 1 keer verteld wat ik daarvan vond en van dacht, en toen kreeg ik de verwachtte BAN, dus tot ziens.
Ik kan nog wel verder gaan, maar daar bereik ik niets mee, dus voor mij het is het daar gewoon over en af.
Ik wil op een leuke manier contact hebben met mensen die dezelfde gevoelens en passie hebben als ik over de auto en auto rijden, niet meer en niet minder, en tussen de berichten door hoop ik ideeen op te doen, tips te lezen en misschien een ander te kunnen helpen.

Rene.
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Gebruikersavatar
Mistral
Support
Berichten: 537
Lid geworden op: do 12 mar 2009, 13:16
Locatie: Hoogvliet

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door Mistral »

Nou René zoals je al gelzen hebt ben je hier in ieder geval van harte welkom en kritische leden worden wel degelijk gewaardeerd (denk ik). Zolang je (zoals je zelf al zei) de ander maar in hun waarde laat. Je kan naar mijn idee best kritisch zijn zonder iemand te kwetsen.

In ieder geval heel veel plezier.
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door Jori »

Mistral schreef:kritische leden worden wel degelijk gewaardeerd (denk ik).
Dat weet je. :lol:
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
405Senior
Berichten: 30
Lid geworden op: za 07 nov 2009, 14:15
Locatie: Limburg

Re: Introducing, 406-Boss en?

Ongelezen bericht door 405Senior »

Hartelijk welkom Renè,

zoals je weet, was ik ook een tijd lang in bezit van een 405 SRi en ook toen welkom op het 405 forum.
Nu ik sinds een jaartje een 306 Break bezit, is het zo, dat zelfs mijn Wie is Wie op het 405 verdwenen is.

Als ik een setje velgen te koop had, die niks met een 405 te doen hadden, werd het DIREKT verwijdert.

Tja zo is het 405 Forum....

In ieder geval, wij kennen ons en ik weet ook, dat jij en ik, hier en ook op andere Fora hartelijk welkom ziin.

Groet Stan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten