k*t!! schade

Laat je eigen Coupé zien.
Gebruikersavatar
Andre
Support
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:26
Locatie: Noord Holland

k*t!! schade

Ongelezen bericht door Andre »

Gister een hek geraakt... Wou de bocht om maar ging rechtdoor. Dat gevoel wat door je heen gaat als je door hebt dat je er niets meer aan kan doen is... verschrikkelijk. Ging heel zachtjes maar met 1400 kg is dit het resultaat. Precies op de hoek van het hek. Hij rijdt nog wel maar stuurt onwijs zwaar. (lekte ook iets, geen radiateur, waarschijnlijk vloeistof stuurbekrachtiging)

Maar wat nu? Zijn er hier mensen die weten wat dit ongeveer gaat kosten? Of een opkoper weten die de waarde nog wel weet in te schatten? (in onderdelen moet dit echt nog wel wat opbrengen lijkt me.)

Motorkap kan niet open dus weet ook niet wat daar onder kapot is. Ik weet dat het moeilijk in te schatten is maar als ik maar een indicatie heb. Godver wat ben ik hier ziek van!
PC050079 (2).JPG
(ik zie dat ik dit bericht in Coupe gespot heb geplaatst, kan niet meer veranderen... ben een beetje van slag...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Andre op zo 05 dec 2010, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
406 Coupe 11-2000 2.0 16v Vert Polo Cognac leather (D "8,5") 168.ooo KM
RoyCo
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 06 aug 2008, 22:37

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door RoyCo »

In onderdelen haal je er denk ik zo'n 1000€ uit.
Maar dat heeft tijd nodig en kost de nodige ruimte en inspanning.
Tenzij je zelf handig bent is de korste klap denk ik toch maar gewoon verkopen, misschien kun je er nog 1500€ voor vangen.
Dit is gewoon ontzettend zuur, mja risico van het vak zullen we maar zeggen...

Veel sterkte iig!
Gebruikersavatar
Junior
Support
Berichten: 437
Lid geworden op: di 16 dec 2008, 22:12
Locatie: Grootebroek

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door Junior »

Mijn hemel! Echt balen dit!
Zelf wel in orde?
ES9 J4S - 3.0L 24v V6 152 kW - Società anonima Carrozzeria Pinin Farina
Gebruikersavatar
Andre
Support
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:26
Locatie: Noord Holland

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door Andre »

Pff €1500 valt me erg tegen! Heb hem al op een website gezet die schade auto's kopen. Eens kijken wat daar uit komt. In onderdelen is geen optie, heb de ruimte niet. En nee zelf heb ik niets, ging echt heel langzaam allemaal.
406 Coupe 11-2000 2.0 16v Vert Polo Cognac leather (D "8,5") 168.ooo KM
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door Jori »

Damn! :shock: Dit is zeker balen. :(
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
RoyCo
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 06 aug 2008, 22:37

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door RoyCo »

Andre schreef:Pff €1500 valt me erg tegen! Heb hem al op een website gezet die schade auto's kopen. Eens kijken wat daar uit komt. In onderdelen is geen optie, heb de ruimte niet. En nee zelf heb ik niets, ging echt heel langzaam allemaal.
Weet niet wat de auto gelopen heeft, maar vergelijkbare exemplaren kwa bouwjaar en specificaties staan voor rond de 4 à 5 mille te koop.
De schade ligt zo rond de 1500 à 2000€ schat ik, en dat zal voor een opkoper die alles zelf doet ook minimaal 1000€ zijn, en dan moet ie er ook nog aan verdienen.
Je moet net geluk hebben dat je één treft die zich niet bewust is van de prijzen van coupé onderdelen en die zich een beetje verkijkt op de schade.
Dan zul je er misschien een keer 2000€ voor kunnen krijgen, maar dat is ook echt wel het maximum.
Ik denk dat je in eerste instantie zelfs biedingen krijgt van rond de 1000, 1250€.
Zet hem anders eens op marktplaats bij schadeauto's zou ik zeggen, dat word heel veel bekeken (http://link.marktplaats.nl/398277224).

Succes
Gebruikersavatar
Andre
Support
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:26
Locatie: Noord Holland

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door Andre »

Hij staat inmiddels op Marktplaats, bedankt voor de tip! Morgen eerst maar eens een herstelbedrijf bellen voor een prijsopgave. Voor €1500 laat ik hem wel maken! Dacht dat het wel snel naar zo een €2500/3000 zou lopen.

Ben nu ernstig met mezelf in overleg :?
406 Coupe 11-2000 2.0 16v Vert Polo Cognac leather (D "8,5") 168.ooo KM
RoyCo
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 06 aug 2008, 22:37

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door RoyCo »

Daarbij ging ik er vanuit dat je slooponderdelen gebruikt natuurlijk, nieuw zijn de onderdelen belachelijk geprijst en gespoten moet het immers toch.
Dan zit je wbt. onderdelen op een kleine 1000€ en komt er ruim 500€ aan manuren en andere evt. kosten bij schat ik.

Moet er wel even bij zeggen dat het niet makkelijk zal zijn om de onderdelen te vinden, dus wil je de auto volgende week klaar hebben zul je de delen wel voor de hoofdprijs moeten gaan aanschaffen.
Vooral voorbumpers zijn erg schaars en daar maken veel mensen optimaal gebruik van.
Sommigen durven er bijna 1000€ voor te vragen, 500€ is een reële prijs voor een net exemplaar.
Gebruikersavatar
BigBoss2307
Support
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 19:40

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door BigBoss2307 »

ooooh dat ziet er niet goed uit
gelukkig is jou niks gebeurt

jammer van de schade, is volgens mij een schade die zelf makkelijk kunt herstellen... zo ver de motor niks heeft

maar oke, schade bedrijven vragen zich altijd onrealistische prijzen voor zo iets, aan gezien het inderdaad niet makkelijk is om aan onderdelen te komen denk ik toch gauw dat je ergens bij de 2000 / 2500 Euro hangt
ik weet van mij zelf dat een spatbord repareren all 1100 Euro kost dus jah eens kijken

wens je het beste
Groeten Ricardo
Gebruikersavatar
Mistral
Support
Berichten: 537
Lid geworden op: do 12 mar 2009, 13:16
Locatie: Hoogvliet

Re: k*t!! schade

Ongelezen bericht door Mistral »

Dat is super balen, Andre.

Hopelijk lukt het je om 1 en ander voor elkaar te krijgen voor een mooie prijs.


Succes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten