joospeugeot stelt zich voor

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

joospeugeot stelt zich voor

Ongelezen bericht door joospeugeot »

al een hele poos niet meer hier geweest.

ik ben dus joospeugeot (ik had me hier aangemeld als joos504coupe maar heb ik veranderd omdat ik op meerdere fora actief onder joospeugeot) en heb me al wat jaren terug aangemeld hier op t forum (in 2009).
nu zag ik een verzoek staan om voor te stellen dus dat wordt bij deze gedaan.

joospeugeot is momenteel in t bezit van meerdere peugeot's en dus ook helemaal peugeotgek. t meeste ben ik momenteel actief op het peugeotforum daar de meeste peugeot's die ik heb dus oudere leeuwtjes zijn. mijn hart ligt dus bij de 504,604 en 205 modellen. nu ben ik nog naar een 206 aan t zoeken maar dat gaat wel wel goedkomen.

vorige heb ik helaas afscheid genomen van mijn 406 coupe. reden: mrb te duur icm ook nog met te weinig km's. 360 euro mrb per kwartaal is niet niks. het was overigens een 2.2 hdi.
de coupe heb ik ca 4,5 jaar in bezit gehad, maar stond al 2 jaar geschorst inmiddels. had er ca 40 dkm mee gereden (op iets meer dan 2 jaar). de coupe is tussentijds nog eens geschorst geweest voor een jaar meen ik.
de 2.2 hdi was een zeer fijne motor. ook wel redelijk zuinig moest ik zeggen. op de autoweg in nederland 5l op de 100. maar meestal lag mijn verbruik toch op ca 7,5 l/100km. dit dus ook door korte stukjes. ik meen naar italie tussen de 6 en 6,5 liter met varieerende snelheden

ik ben zelf eigenlijk altijd dieselrijder geweest, mooi dat hoge koppel op lage toerentallen. maar diesel rijden in nederland is momenteel gewoon niet meer interessant. de benzine kost in duitsland rond de 1,50 euro (ik woon 3km duitse grens). en de diesel in inmiddels in duitsland rond de 1,40.
dit was dus mede de reden of afstand te doen van mijn mooie coupe.

nu wil ik wat goedkopers hebben en overweeg om een 206 te gaan kopen. waarschijnlijk toch maar een 1.4 variant. goedkoop in de mrb en redelijk zuinig. een 107 vind ik maar een tractor, dus dat gaat t niet worden. 207 en en 307 is meteen een stuk duurder.

waarschijnlijk zal ik dus hier niet meer zo actief zijn. maar ben een peugeot man en er zijn meerdere peugeot fora.
ik hoop toch nog ooit eens een 406 coupe te kunnen kopen. de 504 coupe (en cabrio) is samen met de 406 coupe toch wel de mooiste peugeot's ooit :mrgreen:

:logo:
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: joospeugeot stelt zich voor

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Hé Joos, jij ook hier! :mrgreen:
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: joospeugeot stelt zich voor

Ongelezen bericht door Jori »

Hallo Joost,

Welkom op het forum!

Groeten,

Jori
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: joospeugeot stelt zich voor

Ongelezen bericht door joospeugeot »

bart-peugeot schreef:Hé Joos, jij ook hier! :mrgreen:
jij zit ook overal he, is er een peugeot forum waar je niet op zit ?

niet geweten dat je een coupe had gehad. blijft toch een mooie auto he :mrgreen:
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: joospeugeot stelt zich voor

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

joospeugeot schreef:jij zit ook overal he, is er een peugeot forum waar je niet op zit ?
Er zijn er weinig waar ik geen account heb. Bij de 306jes zit ik niet. :D
joospeugeot schreef:niet geweten dat je een coupe had gehad. blijft toch een mooie auto he :mrgreen:
Zo is het. En de mijne is nog in het bezit van een forumlid hier ook. Toevallig kwam ik daar (via pug205.nl) achter. :D
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: joospeugeot stelt zich voor

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

bart-peugeot schreef:
joospeugeot schreef:jij zit ook overal he, is er een peugeot forum waar je niet op zit ?
Er zijn er weinig waar ik geen account heb. Bij de 306jes zit ik niet. :D
Klopt en je weet niet wat je mist :D

Al zal je daar ook een berg "bekende" tegen komen :P
Thomas
Support
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 20:00
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: joospeugeot stelt zich voor

Ongelezen bericht door Thomas »

bart-peugeot schreef: Zo is het. En de mijne is nog in het bezit van een forumlid hier ook. Toevallig kwam ik daar (via pug205.nl) achter. :D
Ja nog steeds :)
Al staat ie inmiddels wel meer dan een jaar geschorst in een schuur.
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2006
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989

www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten