Ingo stelt zich voor :)

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
Pulse
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 21:21

Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door Pulse »

Hallo iedereen. Ik ben Ingo, 20 jaar en wonende in Vichte, België.
Heb een tijdje geleden een Peugeot 406 Coupé 2.2HDI Pack gekocht aan 110k kilometers.

De wagen heeft toch al heel wat achter zich, zo is hij betrokken geweest in een frontaal ongeluk.

Hij is toen herspoten geweest in alpinweiss met een zwart dak.

Toen ik hem kocht zaten er JZ Split velgen onder die al heel veel stoepranden van dichtbij hadden gezien..
Dus toen maar de stoepschade gerepareerd en de velgen in HG zwart gespoten.

Wel heeft hij heel erg last van de gebruikelijke Coupé problemen, zo wil de rechterspiegel niet meer inklappen, verstellen gebeurd in kleine kleine stapjes en wanneer de auto in het contact word gezet gaat de rechterspiegel alle kanten op.
Ook geeft hij een foutmelding aan ivm de airbag.

En die ...... kabel om de kapo open te doen is ook al keer gebroken, toch wel een goeie 4 uur aan bezig geweest om de nieuwe erin te steken.

Ook van de eerste keer nieuwe schijven + blokken gestoken en het groot onderhoud gedaan.

Nu heb ik veren besteld om hem 25mm te verlagen, denk dat dit prachtig zal staan, en dat ik mn polyester voorbumper niet in stukken rijd.

Fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
lahaye
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 14:34
Locatie: maastricht

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door lahaye »

ziet er mooi uit in het donker
benne
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 12:37
Locatie: zwevegem

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door benne »

ha misschien komen we elkaar wel eens tegen.
Ik heb een grijze 2.2 HDI en woon in heestert, zwevegem.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door RAH »

Dat een spiegel niet uitklapt kan zijn dat de motor kapot is. Als de spiegel wel wat beweegt maar niet volledig uitklapt dan kan het aan de smering in het tandwielhuis liggen. Dat vet wordt naar verloop van jaren wat harder en smeert dan niet zo goed meer. Bij mij heb ik de bestuurders kant al eens uit elkaar gehaald en nieuw vet er in gedaan. Die gaat nu weer lekker soepel. De passagierskant begin nu echter wat haperingen te vertonen, met name wanneer het wat kouder is. Dus van de zomer die maar eens uit elkaar halen.

Wat de afstelling van de spiegel betreft, de computer daarvan (en van het stoelgeheugen) ligt onder de bestuurders stoel. Ik heb een keer kortsluiting gehad in de kabelboom van die computer. De kabelboom liep onder de rails van de stoel door en bij het naar voren schuiven van de stoel schuurde de kabelboom langs de rails. Uiteindelijk is de isolatie weg geschuurd en kreeg ik kortsluiting waardoor de stoel niet meer naar achteren ging (ben je echt blij mee als je iets op de achterbank legt en de stoel wil niet meer terug naar achter, was behoorlijk krap achter het stuur).
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Pulse
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 21:21

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door Pulse »

RAH schreef:Dat een spiegel niet uitklapt kan zijn dat de motor kapot is. Als de spiegel wel wat beweegt maar niet volledig uitklapt dan kan het aan de smering in het tandwielhuis liggen. Dat vet wordt naar verloop van jaren wat harder en smeert dan niet zo goed meer. Bij mij heb ik de bestuurders kant al eens uit elkaar gehaald en nieuw vet er in gedaan. Die gaat nu weer lekker soepel. De passagierskant begin nu echter wat haperingen te vertonen, met name wanneer het wat kouder is. Dus van de zomer die maar eens uit elkaar halen.

Wat de afstelling van de spiegel betreft, de computer daarvan (en van het stoelgeheugen) ligt onder de bestuurders stoel. Ik heb een keer kortsluiting gehad in de kabelboom van die computer. De kabelboom liep onder de rails van de stoel door en bij het naar voren schuiven van de stoel schuurde de kabelboom langs de rails. Uiteindelijk is de isolatie weg geschuurd en kreeg ik kortsluiting waardoor de stoel niet meer naar achteren ging (ben je echt blij mee als je iets op de achterbank legt en de stoel wil niet meer terug naar achter, was behoorlijk krap achter het stuur).
Wel hij beweegt zeer vlot wanneer ik hem in het contact steek en hij zijn " plaats zoekt ". Dus dat zal het niet zijn, hoor ook niks zoemen of klikken wanneer hij moet inklappen, dus denk dat hij gewoon geen signaal krijgt. Heb al alle fiches onder de bestuurderszetel gesoldeerd. Nu ligt de hele passagierskant open om te onderzoeken of de kabel nog goed is, in de deur is hij alvast nog goed, tot aan het dashboard alles inorde. Ga nu eens proberen van de fiche in de deur van de kabels van de spiegels ook te solderen, misschien zit er daar een slecht contactje ofzo.
Bedankt voor de info !
Pulse
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 21:21

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door Pulse »

lahaye schreef:ziet er mooi uit in het donker
Ziet er ook heel mooi uit in het licht hoor! :lol:
Pulse
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 21:21

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door Pulse »

benne schreef:ha misschien komen we elkaar wel eens tegen.
Ik heb een grijze 2.2 HDI en woon in heestert, zwevegem.
Dat is idd niet ver!
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door keso406 »

Heeeeel mooi! Wit staat hem super! Beetje jaloers
Pulse
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 21:21

Re: Ingo stelt zich voor :)

Ongelezen bericht door Pulse »

benne schreef:ha misschien komen we elkaar wel eens tegen.
Ik heb een grijze 2.2 HDI en woon in heestert, zwevegem.
Heb je onlangs gezien in Kortrijk! :D propere wagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten