Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
egs
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2015, 15:24

Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door egs »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Evan, ik ben 36 en ik heb zojuist mijn eerste 406 coupé gekocht :). Het is zo vers dat ik de auto nog niet eens in mijn bezit heb: ik kan hem volgende week ophalen. Ik heb hem gekocht bij Flevo Mobiel in Dronten. Het gaat om een 2.2 uit maart 2003 (39-HF-LL). Ben benieuwd of iemand de handelaar of de specifieke auto kent :) (beetje laat voor research I know ;) ).

Hoe dan ook, ik kijk er naar uit om in mijn Peugeot rond te rijden en misschien wel net zoveel om er vanuit mijn raam naar te kijken :). Mijn Peugeot 406 coupé (god, wat klinkt dat fijn :)) heeft 136000 km op de teller, dus ik kom vast wel wat kwaaltjes en mankementen tegen. Ik ben benieuwd naar tips voor onderhoud of goede dealers in de regio Den Haag, etc. Maar dat komt allemaal later wel. Voorlopig hoop ik dat ie het een tijdje probleemloos doet :).

Groet,
egs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door Nicowico »

Welkom op het forum, veel plezierige en veilige kilometers toegewenst.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Met 136000 km kan je er nog wel een tijdje mee vooruit zonder problemen. Afgezien van een grote onderhoudsbeurt waarbij de distributieriem gedaan moet worden hoef je tot zon 200000 km weinig te verwachten en ik neem aan dat die beurt al uitgevoerd is.

Veel rijplezier er mee.
neoksov
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 jun 2015, 22:45

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door neoksov »

Beste Evan,

Heb daar toevallig vorige week een proefrit mee gemaakt, trouwens voor mij de eerste keer in een 406 coupe. Hij reed heerlijk soepel. Ben zelf op zoek en merk dus dat je me voor bent! Gefeliciteerd!

Gr
Koen
Eigenaar 504 coupe
Gebruikersavatar
sjoerdp
Support
Berichten: 412
Lid geworden op: za 02 jun 2012, 00:47

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door sjoerdp »

Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er strak uit, kan ook haast niet anders met zo'n kilometerstand.

Ik hoop niet dat dat kenteken op de auto zit. RDW kent het niet en het is een kenteken uit juni 2001, toen de 2.2 nog niet in de coupe zat.
2002 2.2 HDi Solstice Beige Pack (D9 Full-MUX)
1999 3.0 V6 Bleu de Byzance Pack (D8)

2000 2.0 Vert Polo Pack (D9 Half MUX)
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 jul 2015, 08:37

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door Yannick »

Hij heeft de letters van zijn kenteken omgewisseld ;)

Afbeelding
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

mooie kar! waarschijnlijk 1 van de laatste voor de facelift, want ik heb 66-lz in het kenteken en heb al wel de facelift.
(mits het een voorraad auto is geweest)
Gebruikersavatar
Erik1
Berichten: 26
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 21:28

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door Erik1 »

Mooie auto,

Volgens mij heb ik deze auto op mijn zoektocht ook zien staan en bekeken in de Flevopolder.
Heeft de auto een scheurtje / beschadiging in de voorbumper?
Peugeot 308 SW Blue Lease 1.6 2010
Peugeot 406 coupe 2.0 2000
egs
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2015, 15:24

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door egs »

Beste mensen,

Dank voor alle leuke reacties! Ik had de notificaties niet aanstaan, dus ik zie ze nu pas! En excuses aan neoksov dat ik hem voor was :). Tja, ik heb er echt nul verstand van dus zo'n aankoop blijft een gok. Ik had twee coupé's in gedachten die op Autotrack stonden. De andere was een mooie blauw uit 2004 met 20k meer op de teller in Nijverdal. Die bleek al weg, dus toen maar naar Dronten gegaan. Hij ziet er van buiten en binnen strak uit.

De ervaringen met de verkoper, Flevo Mobiel, zijn achteraf wel iets minder:
-Toen ik wegreed en wilde tanken, ging de tankklep niet open. Dus ik terug en ik kreeg te horen dat ik 'maar wat kruipolie' in het scharnier en de sluiting moest spuiten. Ten eerste slordig dat ze dat (na een nieuwe APK) niet zelf hebben verholpen en ten tweede hielp de kruipolie niet. Dus nu moet ik een krabber onder mijn tankdophandel wrikken, omlopen en met de hand de klep openen :(
-Ik vond dat ie vooral bij lage snelheden een rammelend/slepen geluid maakte. Even geïnspecteerd en: beschermplaat onder het motorcompartiment, sleept over de grond! Moet ofwel al zo geweest zijn of hij is niet goed vastgezet na de APK. Ook erg rommelig. Ik laat hem vandaag vastzetten.

Verder is het 'sportieve rijden' en het schakelen even wennen na mijn bedeesde Nissan Almera :). Als ik schakel zoals ik gewend was, schokt/bokt de auto, dus ik moet er nog even wat meer gevoel voor krijgen. Verder [en ik raad alle liefhebbers aan nu te stoppen met lezen!] heb ik iets heel erg doms gedaan door de eerste doop met vogelpoep te verwijderen met een een....schuursponsje, waardoor ik mijn puntgave 406 coupe nu zelf verminkt heb met een paar krassen her en der. Heeft iemand (die nu nog leest :)) nog tips omdat weg te (laten) halen. Is grotendeels vrij oppervlakkig.

Volgende week laat ik hem door een monteur die ik vertrouw even helemaal 'doorlichten', een soort 'aankoopkeuring-achteraf', zodat ik weet welke kosten er nog aan zullen komen de komende tijd. En daarna hopelijk een tijd onbezorgd genieten.

Dan nog één domme vraag :) : ik merkte gisteren pas dat er geen ruitenwisser achter op zit. is het de bedoeling dat je bij hevige regen gewoon de achterruitverwarming gebruikt om goed zicht naar achter te behouden?

Ik ga nog even op zoek naar een NL instructieboekje (er ligt een Italiaanse in de auto, maar mijn Italiaans is wat roestig ;) ).

Groet en geniet van jullie coupé's!

Evan
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3290
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Hoi mede 406 coupé-liefhebbers!

Ongelezen bericht door RAH »

Tankklep is een bekend probleem. Er is een "knokje" afgebroken waardoor de tankklep niet meer open springt als je aan de handel trekt. De tankklep zal dus vervangen moeten worden. Het is echter ook heel simpel met een veertje of iets dergelijks te repareren, van buiten zie je er niets van, alleen als de klep openstaat tijdens het tanken. Als ik er aan denk zal ik vanavond even een foto maken van mijn oplossing.

Ook voor dat schuursponsje is er een oplossing. Eerst met de platte kant van een lineaal een ferme tik op de vingers geven zodat je het nooit meer zult doen. Als je de auto gaat wassen eerst goed nat maken, vogelpoep even een natte doek of spons op leggen (werkt ook bij vast gebakken roadkill zoals vliegjes, muggen en klein wild) zodat het wat kan inweken. Om de krassen die er nu zijn te verwijderen kun je met verschillende poets middelen en poetspads de krassen er uit poetsen.

En een auto met een kofferbak heeft gebruikelijk geen ruitenwisser op de achterruit aangezien daar weinig "spray" op komt in tegenstelling tot een auto met een rechte achterkant. Er is dus geen reden om de ruit te kunnen wissen, gewoon de auto goed schoonhouden.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten