Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
Kuuner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 25 nov 2017, 20:38
Locatie: Tilburg

Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Ongelezen bericht door Kuuner »

Sinds een aantal weken heb ik een 406 coupé aan de collectie toegevoegd. Ik heb dit altijd een mooie auto gevonden, maar op 1 of andere manier nooit eerder een gekocht. Waarschijnlijk omdat ik mij jarenlang meer toelegde op de 205 en later de 309. Tot laatst dan. Ik zocht al een poosje een opvolger voor mijn daily. Dat was tot op heden een 306 cabrio 2.0 Palm Beach. Toen een goede vriend (en autohandelaar) mij belde, dat hij iets interessants had voor mij. Dit bleek dus een lichtblauwe 406 coupé te zijn, met een handgeschakelde 3.0 V6 in de Pack uitvoering. Prachtige auto met alles erop en eraan. Origineel Nederlander, 1 eigenaar, dealer onderhouden, relatief weinig gelopen en in zeer goede staat. Kortom, de deal was al snel beklonken en ik ben er erg tevreden mee. Hier wat foto's van de betreffende coupé.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 306 cabrio staat momenteel in de verkoop. Onlangs heb ik al mijn 205 Gentry verkocht, zodat ik uiteindelijk weer op 3 auto's uitkom. Naast de 406, blijven de 205 en 309 namelijk ook nog in mijn bezit. Dat zijn mijn hobby auto's. Niet echt geschikt als daily, waar de 406 dat wel is.

Afbeelding
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Ongelezen bericht door Wesje »

Hoi Koen,

ook jij aan de coupe ja?

Je hebt er wel eentje die laat op kenteken is gekomen, een D8 met dit type kentekenreeks. Mijn vroege D9 half mux is van juni 1999 en heeft een ouder kenteken (xx-xx-00).
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
Kuuner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 25 nov 2017, 20:38
Locatie: Tilburg

Re: Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Ongelezen bericht door Kuuner »

Ja, deze kwam 'zomaar' op mijn pad. :mrgreen: Wat mij opvalt is dat de mijne geperforeerd leder heeft, terwijl anderen dit weer niet hebben. Is dat ook toe te schrijven aan het D8 / D9 verhaal? Verder had ik ook al een vermoeden dat deze auto wat later op kenteken is gezet.
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Ongelezen bericht door Wesje »

Jup. D8 heeft geperforeerd leder. Heeft mijne overigens ook nog, dus de D9 heeft het in zijn eerste levensfase ook gekregen.

Ding ziet er netjes uit, nette exemplaren zijn ook steeds moeilijker te vinden of al in handen van liefhebbers.
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
Kuuner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 25 nov 2017, 20:38
Locatie: Tilburg

Re: Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Ongelezen bericht door Kuuner »

Het is zeker een net exemplaar. Probeer nu de spreekwoordelijke puntjes op de i te zetten.
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

Die 309 is echt schitterend! Heb je die zelf ook gebouwd?

En de 406 is volgens mij gewoon puur geluk. Die pareltjes kom je bijna niet meer tegen.
Kuuner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 25 nov 2017, 20:38
Locatie: Tilburg

Re: Verzameling uitgebreid met een 406 coupé

Ongelezen bericht door Kuuner »

Nee, de 309 is een originele 309 Dimma. Hiervan zijn er maar 27 gebouwd. Dit is nummer 2. Toen ik hem kocht in 2015 was deze nog wit van kleur, maar heb 'm dit jaar in deze kleur laten spuiten. Achter de 309 staat nog een 205 Dimma. Deze zijn wat meer bekend, omdat er daar honderden van bestaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten