Nieuw!!

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
ChrisvanderVeen
Berichten: 4
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 23:06

Nieuw!!

Ongelezen bericht door ChrisvanderVeen »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Chris van der Veen, en sinds deze week in het bezit van een Peugeot 406 coupe uit 1998. Meer uit nood gekocht omdat mijn vorige auto (slopel met ecodrec motor) het begeven had. Voor de Opel had ik een Peugeot 407 dus vandaar wederom een Peugeot. 3.0 V6, dat is het dus geworden 🤩 Heerlijke wagen, en nog fijner blok! Helaas geen schakel, automaatbak. 240.000 gelopen maar rijdt perfect! Hij gaat volgende week voor de apk, maar verwacht niet veel. Ik hoor de lager iets, links achter. Beide lagers komen deze week binnen, dus van het weekend maar eens even kijken. Ook zit er vocht in mijn rechter koplamp, dus heb een andere gehaald. Lagers en lamp, samen 120 euro. Als dat alles is, dan vind ik het helemaal goed 😁 Vond wel dat ie een beetje veel geluid maakte toen ik hem ophaalde, dus heb na een korte inspectie het linkerwiel maar rechts gemonteerd, en viceversa , vind het profiel wat fijner 😉.
Uitgerust met zwart leer, en mooie kleur. Heeft wel wat plekjes, en de bumpers zijn niet de mooiste meer maar dat is te herstellen, nieuwe bumpers of id. Misschien een keer helemaal oversluiten.
Al met al erg blij met deze auto.😃

Met vriendelijke groet, Chris van der Veen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Nieuw!!

Ongelezen bericht door EdwinG »

Gefeliciteerd, fijne combi 3.0 en automaat. Tacomavelgen van de fase 2 erop staan goed.
Wel tip: zoek een goed bedrijf om de bak uit te lezen voor eventuele slip-codes en preventief te spoelen én flushen (eckhardt methode zodat alles ververst wordt) want een bak met 240K waarvan je niet weet of dat is gebeurd moet je geen risico mee nemen. Kan zomaar doodgaan.
Veel mooie kms gewenst in elk geval.
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
ChrisvanderVeen
Berichten: 4
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 23:06

Re: Nieuw!!

Ongelezen bericht door ChrisvanderVeen »

Hi,

Bedankt voor de tip! Had zelf ook al aan de automaat bak gedacht. Ik heb echter documentatie dat ze hem 100.000 km terug aardig onder handen hebben genomen, evenals de rest van de auto. Desondanks laat ik hem wel even uitlezen naar aanleiding van je advies! Moet zeggen, hij schakelt wel subliem! Geen rare klappen, lekker soepel.

Groeten Chris
Gebruikersavatar
EdwinG
Support
Berichten: 265
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 14:31
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Nieuw!!

Ongelezen bericht door EdwinG »

dat is goed nieuws als het nog soepeltjes gaat, met name Reverse of terugschakelen bij afremmen moet niet 'klappen', maar zo te horen is er niet echt wat aan de hand (al kan preventief flushen zeker geen kwaad). :car1:
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten