Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Aangezien ik besloten heb een custom uitlaat systeem te laten maken die in het midden gaat uitmonden, is deze einddemper overbodig.
Is slechts één keer even gemonteerd geweest om te zien hoe het leek en klonk.
Geluid is vergelijkbaar met de originele einddemper, alleen bij lage toeren hoor je een mooi diep geluid t.o.v. de originele.
Prijs= 250€
Is slechts één keer even gemonteerd geweest om te zien hoe het leek en klonk.
Geluid is vergelijkbaar met de originele einddemper, alleen bij lage toeren hoor je een mooi diep geluid t.o.v. de originele.
Prijs= 250€
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Wat een regenpijp, zeg!
Jammer dat ik de uitlaat onder mijn coupe nog niet zo oud is.
Edit: en ik zie dat deze niet onder 2 liter kan.
Jammer dat ik de uitlaat onder mijn coupe nog niet zo oud is.
Edit: en ik zie dat deze niet onder 2 liter kan.
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Haha valt best mee hoor, heb hem zojuist toevallig nog even gemonteerd en foto's gemaakt op verzoek van een potentiële koper.
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Zo onder de auto ziet de uitlaat er inderdaad best subtiel uit.
Succes met de verkoop, ben je vast zo kwijt.
Succes met de verkoop, ben je vast zo kwijt.
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Onder de auto ziet het er idd best subtiel uit. Het is dat de standaard uitlaten voor de coupe allemaal ovaal zijn anders werd het nog moeilijk om het verschil te zien. Wat je wel met zo'n uitlaat moet doen (vind ik dan) dat is bij elke wasbeurt dat hele ding oppoetsen.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Ikzelf ben nu een trotse bezitter van een V6 3.0 en mijn einddemper die is aan vervanging toe.
Hoe makkelijk is dit om zelf te vervangen? (lees: heb dit nog nooit gedaan behalve in games )
En is er ook nog toegevoegde pk of koppel met deze uitlaat?
Hoe makkelijk is dit om zelf te vervangen? (lees: heb dit nog nooit gedaan behalve in games )
En is er ook nog toegevoegde pk of koppel met deze uitlaat?
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
In theorie is een uitlaat simpel te vervangen. Schroef de ring waarmee de demper aan de pijp zit los, verwijder de demper (hangt verder gewoon in rubbers). Hang de nieuwe demper in de rubbers (beetje wd40 in de rubbers spuiten vergemakkelijkt dit). Daarna de einddemper met (liefst een nieuwe) ring weer aan de pijp vast zetten en daarna controleren of die gas dicht is.
Extra vermogen enkel door een andere einddemper moet je niet veel van verwachten. Het zal iig niet merkbaar zijn.
Extra vermogen enkel door een andere einddemper moet je niet veel van verwachten. Het zal iig niet merkbaar zijn.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
okay, dat klinkt te doen.RAH schreef:In theorie is een uitlaat simpel te vervangen. Schroef de ring waarmee de demper aan de pijp zit los, verwijder de demper (hangt verder gewoon in rubbers). Hang de nieuwe demper in de rubbers (beetje wd40 in de rubbers spuiten vergemakkelijkt dit). Daarna de einddemper met (liefst een nieuwe) ring weer aan de pijp vast zetten en daarna controleren of die gas dicht is.
Extra vermogen enkel door een andere einddemper moet je niet veel van verwachten. Het zal iig niet merkbaar zijn.
Ik neem aan dat ik wel even naar een doe-het-zelf garage moet rijden om hem op een brug te gooien?
Want onder de auto liggen is niet de makkelijkste positie..
Die ring, zit die erbij?
en wat nu als het niet helemaal gasdicht lijkt te zijn?
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
Monteren kan iedereen, dat stelt echt niets voor.
Ik zet altijd een krik linksachter eronder en dan kun je er prima bij, je hebt alleen wel een dop 16 nodig die niet al te gangbaar is in de meeste doppensetten, maar wel weer overeenkomt met een bougiedop...
En meer koppel/vermogen merk je pas wanneer je er ook een katvervanger en freeflow middendemper opzet, want deze einddemper is danwel freeflow.
Maar de uitlaatgassen zijn al behoorlijk afgeremd door de katalysator, en in hoeverre de middendemper ook nog weer remt weet ik zo niet maar zal ook wel wat zijn (ervan uitgaande dat dit een reflectiedemper is).
Heb nog wel een nieuwe ring liggen dus die mag je er evt. gewoon bij hebben.
Als ie niet helemaal gasdicht is zie je wel dat er bij een koude start na een nachtje stilstaan er wat rook bij de flens langskomt, maar bij deugdelijke montage zal dit niet het geval zijn, en enigste gevolg zou zijn dat je wat meer lawaai hoort.
Ik zet altijd een krik linksachter eronder en dan kun je er prima bij, je hebt alleen wel een dop 16 nodig die niet al te gangbaar is in de meeste doppensetten, maar wel weer overeenkomt met een bougiedop...
En meer koppel/vermogen merk je pas wanneer je er ook een katvervanger en freeflow middendemper opzet, want deze einddemper is danwel freeflow.
Maar de uitlaatgassen zijn al behoorlijk afgeremd door de katalysator, en in hoeverre de middendemper ook nog weer remt weet ik zo niet maar zal ook wel wat zijn (ervan uitgaande dat dit een reflectiedemper is).
Heb nog wel een nieuwe ring liggen dus die mag je er evt. gewoon bij hebben.
Als ie niet helemaal gasdicht is zie je wel dat er bij een koude start na een nachtje stilstaan er wat rook bij de flens langskomt, maar bij deugdelijke montage zal dit niet het geval zijn, en enigste gevolg zou zijn dat je wat meer lawaai hoort.
Re: Inoxcar RVS einddemper voor 3.0 V6 motoren NIEUW
En mogelijk een bekeuring. De uitlaat dient over de gehele lengte gas dicht te zijn. Voor het monteren even de flens een beetje opschuren als deze roestig is. Kans dat het dan niet gas dicht is, is dan nog maar heel klein.RoyCo schreef:en enigste gevolg zou zijn dat je wat meer lawaai hoort.
Om er onder te komen is wellicht iets meer nodig dan een krik. Hoewel, gaat natuurlijk alleen om de achterdemper. Ik heb ooit van een 406 sedan de achter en middendemper vervangen. De auto heb ik toen met de achterwielen op van die kleine brugjes gezet. Dat ging wel goed. Maar sleutelen als de auto op een echte brug staat is wel veeeel makkelijker. Vooral als er iets vast zit of zo, dan kun je staand meer kracht zetten dan liggend op je rug.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten